Het Commerciële huis
Met passie vooruit!
Ewoud van der Leij

Effectieve commerciële communicatie per telefoon of in een virtuele omgeving.

Klantencontact en relatiebeheer is en blijft van groot belang voor de continuïteit van je bedrijf. Als dat contact niet fysiek kan of nodig is, dan is een telefonisch en interactief contact een prima alternatief. Omdat telefonisch en interactief contact een ‘vak apart’ is, hebben wij Belbegeleiding.nl ontwikkeld. Belbegeleiding.nl vindt online plaats, dus meteen op je werkplek. De begeleiding gebeurt door onze online salescoach. Er wordt gestart met een online-training ‘Effectief (video-) bellen’. Onderwerpen die in deze online training aan bod komen zijn onder meer:

  • Effectief telefoon- en videogesprekken voeren;
  • Het realiseren van de juiste ‘omgeving’;
  • Gespreks- en luistervaardigheden;
  • Het aanbrengen van structuur in het gesprek (kort, krachtig, to-the-point);
  • Nut en noodzaak van regie in het gesprek;
  • Het herkennen van en acteren op (verbale) signalen;
  • Omgaan met tegenwerpingen en weerstand in het gesprek;
  • Het realiseren van een correcte follow-up.

In een aparte sessie kan worden ingegaan op het onderwerp structuur: het opzetten van sales funnel management en effectief relatiebeheer inclusief belschema’s.

Na de training vindt virtuele begeleiding ‘on-the-job’ plaats. Onze sales-coach luistert en kijkt online met je mee. Ondersteunt waar nodig en geeft een directe terugkoppeling. Dit gebeurt aan de hand van TOPS (wat gaat goed?) en TIPS (Wat kan beter?).

Ook kunnen ‘beldagen’ worden georganiseerd met bijvoorbeeld als doel het inventariseren van (toekomstige) wensen en behoeften of het nabellen van offertes.

ZIJ GAAN MET PASSIE VOORUIT